آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي

آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

يك كره جغرافي كه اولين بار در دست معلم ميبينيم ياد آور اين نكته است كه باز هم مي خواهيم با خانه بزرگمان زمين. اين سياره زيباي دوست داشتني بيشتر آشنا شويم .

علم جغرافيا به شيوه هاي مختلفي تعريف مي گردد:

گيتاشناسي (جغرافيا) دانشي است که درباره رويه ي زمين و پديده هاي طبيعي، آب و هوا، روئيدني ها، خاک، فراورده ها و مردم و مانند آن و پراکندگي آنها بر روي زمين گفتگو مي کند. هر يک از جستارهاي اين دانش جستار ويژه اي را پديد مي آورد مانند زمين شناسي، هوا شناسي، ستاره شناسي، مردم شناسي، زيست شناسي و جز اين ها. واژهي «جغرافيا» عربيشده «ژئوگرافيا» است که معني واژه به واژه آن «گيتي نگاري» است. يکي از شاخه هاي گيتاشناسي، گيتاشناسي طبيعي است (Wikipedia,2004).

  

جغرافيا علم فضا و مکان است که فيزيک زمين را با اهميت انسان همراه مي سازد تا مطالعه ي مردم، مکان و محيط کامل گردد.

 جغرافيا مطالعه ي محيط طبيعي انسان ها و چگونگي تاثير آن بر تکامل فرهنگي و اجتماعي مي باشد.

 جغرافيا مطالعه ي سطح زمين، شامل واکنش متقابل انسان و پوگرافي و آب و هوا وخاک و پوشش گياهي مي باشد.

جغرافي مطالعه ي ارتباط بين تاثير طبيعي ايجاد شده با بعد فضايي است.

دريك كلام ميتوان گفت كه جغرافيا يعني زمين وپديده هاي مرتبط با آن را بهتر بشناسيم و هدف از اين شناخت اين است كه بهتر از اين خانه نگداري و بهره برداري كنيم.

 


نظرات شما عزیزان:

دبیر گچساران
ساعت17:52---11 مهر 1392
سلام من وبلاگتون را لینک کردم شما هم مرا لینک کنید با تشکر

موسوی
ساعت11:02---5 دی 1391
سلام جناب شجاعی فرد عزیز
بنده موسوی لیسانس تاریخ و فوق لیسانس ادبیات فارسی دارم و مدیر وبلاگ فارغ التحصیلان رشته تاریخ ورودی 76 دانشگاه تبریز هستم
از وبلاگ خوبتان تشکر می کنم . ضمنا وبتان را هم لینک کردم خوشحال می شویم اگر نظرات خودتان را در مورد وبلاگ ما هم بدهید .


فرناز
ساعت19:43---2 دی 1391
دوستم سلام
با افتخار لینک شدید


wolf .cry
ساعت14:02---2 دی 1391
سلام وب خوبی داری.من شما رو لینک کردم لطفا شما هم رو به نام
ღ عاشق دلشکستهღ لینک کن با تشکر.


داود
ساعت12:11---1 دی 1391
سلام استاد عزیز،خسته نباشین،وبلاگ خیلی خوب و مفیدی دارین،خیلی ازش لذت بردم.دوست گرامی بی زحمت می تونین واسم یه طرح درس در مورد آموزش جغرافیا دوره راهنمایی بر پایه ict که پاورپوینت باشه ارسال کنین.متشکر میشم اگه بفرستین
پاسخ:دوست گرامی نمونه طرح درس تو وبلاگ هست ولی بصورت پاورپویینت نیست البته روی چشم برا هر سه درس مطالعات بزودی طرح درس میزارم و البته چندتایی پاورپویینت کار بچه ها رو.


peace
ساعت13:53---30 آذر 1391
گفته بودید لینکتون کنم منم لینکتون کردم حالا نوبت شماست

iman
ساعت17:18---29 آذر 1391
سلام عزیز خوبی؟

چه وبلاگ خوبی داری خیلی خوب بودن
لینکت کردم شما هم لینکم کن مرسی


ashkan
ساعت15:13---28 آذر 1391
با سلام خدمت شما.وبلاگ بسیار عالی دارید لطفا ما را هم لینک کنید.

احسان
ساعت14:43---28 آذر 1391
سلام دوست عزیز
از این که به وبلاگم سر زدی ازت سپاسگزارم
لینکت کردم
با یکی از این دو تا اسم لینکم کن .::پسر هیزم شکن::. یا .::خاطرستان::.


alidodo
ساعت13:30---28 آذر 1391
سلام خوبی وبلاگ با حالی داری .اگه دوست داری دوست های فرافانی پیداکنی پس همین الان بیاد به این ادرس TOOFAN-CHAT.TKدرضمن به نفرات اول جوایز ارزنده ای داده میشود.قول میدم چت روم خوبی باشه

علی-ه
ساعت17:59---22 آذر 1391
سلام آفای شجاعی فردمن شمارو لینک کردم شما هم منو بلینکید};-};-};-

پژوهشگران هدف
ساعت17:48---22 آذر 1391
ممنونم که اومدید و نظر دادید با تبادل لینک هم موافقم

♠♦کافه چی♦♠
ساعت8:49---21 آذر 1391
با افتخار لینک شدید
ممنون که به وبم اومدید و دعوتم کردید


reza
ساعت13:48---20 آذر 1391
سلام ممنون که به وبلاگ رضا و بروبچ تشریف آوردید . ما نمیدونستیم که افتخار میزبانی یه دبیر رو داشتیم . (همانا انبیا نیز معلمانند ) شما رو لینک کردم . اسم ما هم که مشخصه رضا و بروبچ اگه لینک خواستید بکنید

سجاد
ساعت9:20---20 آذر 1391
سلام دوست عزیز من شما رو لینک کردم شما هم منو لینک کنید

محمد حسن
ساعت21:22---19 آذر 1391
سلام اقا من عاشق جامعه شناسيم خيلي دوست دارم با شما حرف بزنم وياد بگيرم خواهش ميكنم تو ياهو ادم كنيدhasan_az14يا تو وبم شماره تونو بدين

محمد حسن
ساعت21:22---19 آذر 1391
سلام اقا من عاشق جامعه شناسيم خيلي دوست دارم با شما حرف بزنم وياد بگيرم خواهش ميكنم تو ياهو ادم كنيدhasan_az14يا تو وبم شماره تونو بدين

اسماعیل
ساعت15:13---19 آذر 1391
سلام دوست گرامی وب خوب و زیبایی داری من طبق خواسته شما شما را لینک کردم شما هم مرا لینک کنید با تشکر

کربختیاری
ساعت12:06---19 آذر 1391
سلام
مرسی از نظرتون شما لینک شدید
باتشکر


کربختیاری
ساعت12:03---19 آذر 1391
سلام مرسی که به وبلاگم سرزدی و نظر دادی شما با افتخار لینک میشوید
با تشکر کر بختیاری


EhsanOnline69
ساعت11:57---19 آذر 1391
سلام
با اسم عاشق پرسپولیس و رنگ سرخ لینکم کنید
لینک شدین
مر30


امیر خادم
ساعت11:40---19 آذر 1391
با تشکر از بازدید و نظر جنابعالی.
وبلاگ شما لینک شد.در صورت تمایل وبلاگ حقیر را با نان بزرگترین پیروزی لینک کنید.
موفق باشید.


فرهود بردبار
ساعت16:21---18 آذر 1391
با سلام خدمت دوست عزیز
این فضا لوکس بلاگ لینگ خودکار داره
منو لینک کنیدومشخصات خودتو برام لینک کن تا انجام بشه با تشکر


amir
ساعت16:20---18 آذر 1391
سلام
وبتون جالب بود
لطفا مارا لینک کنید((شما در وب ما لینک شدید))


غمكـــــــــــده
ساعت7:58---18 آذر 1391
سلام با اومدن به وبلاگخ من منو خوشحال كردين

اومدم وبتون آخه وبتون زيباس و من خجالت ميكشم كه وبه من تو جمع شما باشه
ولي باز خوشحال ميشم به جمعتون بپيوندم

مرا با نام غمكـــــــــــده لينك كنيد ممنون ميشم


peace
ساعت18:39---17 آذر 1391
سلام منم لینکت کردم موفق باشید شما هم منو لینک کنید

جنوبی(حمزه)
ساعت17:51---17 آذر 1391
سلام با افتخار لینک شدید دوست عزیز لطفا مارو با عنوان (وبلاگ تفریحی،سرگرمی جنوبی) لینک کنید با تشکر از شما

negar
ساعت13:03---16 آذر 1391
سلام وبتون فوق العاده است.به درد من که خیلی میخوره.شما لینک شدید

مرضیه
ساعت14:13---15 آذر 1391
سلا. وبلاگ مفیدی داری. من شما رو لینک کردم. ممنون میشم منو با نام باغ سفید لینک کنی...

m.a.m
ساعت15:32---13 آذر 1391
سلام

خسته نباشید

امروز معلم اجتماعی من یه تحقیق گفته بیارم

می خوام کمکم کنید لطفا

اگه می شه یه مطلبی در باره ی افزایش جمعیت بر مهاجرت بنویسد و یا در وبلاگتون بزارید یا برام ایمیل کنید مرسیپاسخ:سلام دوست عزیز اگه یه خورده دقت کرده باشید اتفاقا راجع به مهاجرت یه مطلب گذاشتم.به هر صورت اگه مبحث خاصی از تاثیرات مهاجرت بخواین تا جایی که بتونم راهنمایی میکنم


پیمان-جندی شاپور البرز
ساعت8:49---12 آذر 1391
با درود
نظر دادن تو ولاگ شما هم داستانی شده دوست گرامی.ببخشید دیر به شما سر زدیم.البته داستانو تو وبلاگمون در جواب نظر ارزشمند شما نوشتیم.مطالب تاریخی وبلاگتون رو خوندیم.مهاجرت اقوام آریایی،آریوبرزن،سورنا،میرداماد وشهر باستانی حریره جالب بود .امیدواریم ادامه داشته باشه.وبلاگ عالی دارید .پاینده باشید.این نظرو با سلام و صلوات می فرستیم انشااله که می رسه.


مهندس عسل
ساعت18:38---10 آذر 1391
salam linketoon kardam mano ba name
best -model link konid mamnoon


ترانه های مانـــــدگار
ساعت3:05---7 آذر 1391
سلام.ممنون از حُسن نظرتون...با افتخار لینک شدید.موفق باشید

faeze
ساعت19:45---30 آبان 1391
سلام
لینکت کردم
ممنون میشم لینکم کنی ...


سوگندم
ساعت13:43---30 آبان 1391
با افتخار لینک شدی عزیزم


حسین
ساعت13:38---30 آبان 1391
سلام دوست عزیز...ممنون که به ما سر زدی..
با افتخار لینکتون کردم...
یا علی..


مسعود
ساعت13:24---2 آبان 1391
سلام دوست من از وبلاگت دیدن کردم وبلاگ خوبی داری مخصوصا مطالبش عالی بود تو هم از وبلاگم دیدن کن ونظر هم بدی اگه خواستی میتونی از مطالبم استفاده کنی یعنی میتونی از مطالبم برای وبلاگت کپی کنی من در روز پیش از 3 مطالب در وبلاگم میگذارم اما به شرطی که لینکم کنی تا منم لینکت کنم
مدیر وبلاگ:مسعود


masoud200.loxblog.com

موضوع وبلاگم:اخبار بازیها


MeRLin
ساعت10:19---29 مهر 1391
ممنون که لینک کردی

شما هم لینک شدی


MeRLin
ساعت9:18---29 مهر 1391
سلام دوست عزيز

اگر مايل ب تبادل لينک هستي وبلاگ منو با عنوان:

فن پیچ سریال مرلین

لينک کن بعد به من خبر بده تا با چه عنواني لينک کنم

---------------------------------

با تشکر مديريت وبلاگ

www.merlin-fans.loxblog.com


payam hamedi
ساعت18:31---16 مهر 1391
خیلی عالی دستان درد نکنه
خیلی زحمت کشیدی مرسی


setareh
ساعت14:28---25 مرداد 1391
سلام!ممنون به وبم اومدین!وبلاگ خوب و مفیدی دارید!موفق باشید!

سرور
ساعت16:26---26 فروردين 1390
سلام همکارمحترم....

چندتاتعریف کامل از جغرافیایی انسانی و طبیعی لازم داشتم ممنون.
پاسخ:همکار عزیز جغرافیای در یه دسته بندی کلی به شاخه انسانی و طبیعی تقسیم میشه که زیر شاخه های زیادی میخوره شما با یه جستجوی ساده میتونید درباره هرکدوم مطالب بیشماری پیدا کنید الان بیشتر اینا به صورت گرایش خاص تو دانشگاهها تدریس میشن.


الحسيني
ساعت8:41---23 دی 1389
سلام دوست عزيز از كامنت پر مهرتان بسيار خوشحال و مسرور شدم اميدوارم دائما در حال آپ كردن باشيد و وب پر رونقي از شما شاهد باشيم ... چه عجب يكي از شما ها ازمون ياد كرد !!پاسخ:استاد بنده نوازی فرمودید.شاگردتون تا ابد مدیون محبت های شماست .به روی چشم ذکر بزرگی شما رو به دوستان خواهم کرد.

الحسيني
ساعت8:41---23 دی 1389
سلام دوست عزيز از كامنت پر مهرتان بسيار خوشحال و مسرور شدم اميدوارم دائما در حال آپ كردن باشيد و وب پر رونقي از شما شاهد باشيم ... چه عجب يكي از شما ها ازمون ياد كرد !! هركدام از بچه ها را ديدي سلام منو برسون شما رو هم اد كردم تا از بازديد كنندگان دايمتون باشم .

فرزانه
ساعت0:25---19 دی 1389
سلام


خوبین شما


من پاورپویینت در مورد تاریخ - جغرافی و علوم اجتماعی دوره راهنمایی می خوام اگه میشه تو وبلاگ بذارین.


ممنون از شما


وبلاگ خوبی دارین .همیشه سبز باشی و سبز بنگاری



پاسخ:ممنون از نظر تون به امید خدا در آینده چند تا پاور پویینت مرتبط با موضوعات تاریخی و جغرافیایی رو با مطالب تازه برای استفاده عزیزان قرار میدم.


مریم داروغه
ساعت16:52---11 دی 1389
سلام تشکر فراوان از همکار گرامی جهت سایت به این زیبایی وپر محتوا بودن ،واقعا باعث شعف وشادی بنده است که با سایت شما آشنا شدم *سپاس
پاسخ:خوشحالم که مطالب هرچند مختصر و ناچیز موجود مورد قبول شما قرار گرفته در آینده سعی خود را برای ارایه بهتر و بیشتر مطالب خواهم نمود.


فاطمه
ساعت13:20---23 آذر 1389
سلام اقا معلم پاسخ:خواهش میکنم دکتر نظر لطف شماست.آپ کردین به ما هم اطلاع بدید.

کلبری
ساعت10:06---19 آذر 1389
سلام ازاین که وبلاگ شما رادر اینترنت یافتم بسیار خوشحالم مطالب شما بسیار زیبا ومفید بود پاسخ:تشکر از لطف نظرتون.هرکجا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: جغرافیاعلم جغرافیاتعریف جغرافیا
[ ] [ 14:2 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ